De SEO Benelux meetup bij bol.com

Blogger
Categorie
Leestijd
3 MIN

Het thema van de derde meetup van de populaire facebookgroep SEO Benelux was 'SEO at scale'. Deze keer had de organisator een fantastische locatie weten te bemachtigen, het hoofdkantoor van bol.com in Utrecht. Uiteraard kon WiSEO niet ontbreken op dit evenement. 

 

 

Receptie van bol.com

 

Felix Peeters, online marketeer bij bol.com, trapte de meetup af met een inkijk in de werking van bol.com op vlak van SEO. Felix wist het publiek te vertellen dat het SEO team van bol.com uit twee categorieën bestaat. Zo heb je enerzijds de Performance tak en anderzijds de Innovatie tak. Ook gaf hij ons een inzicht over het dagverloop van een SEO specialist bij het grote bol.com.Op vlak van 'SEO at scale' gaf hij het publiek enkele zeer informatieve weetjes mee. Volgens Felix waren er 3 puntjes die we zeker moesten onthouden:

 

  • optimaliseer voor je klanten
  • focus op schaalbare verbeteringen
  • samenwerken met andere afdelingen brengt je verder

 

Na Felix was het de beurt aan Marloes Zweers van Reprise. Zij gaf ons een voorstelling van haar loopbaan en de weg die zij als SEO specialiste heeft afgelegd. Marloes gaf het publiek twee grote cases waaraan zij had meegewerkt. De eerste case ging over Rabobank en de tweede over Lumidora. Rabobank wou de prestaties van de website en de organische zichtbaarheid verbeteren. Door de grote hoeveelheid werknemers van Rabobank moest Marloes samenwerken met 10 verschillende marketing teams en dit zorgde voor de nodige uitdaging en stress. Het doel bij de tweede case van Lumidora was de Search Performance optimaliseren en de organische zichtbaarheid verhogen. Ook hier traden enorm veel uitdagingen op waarmee Marloes te kampen kreeg. 

 

Marloes Zweers bij de SEO Benelux meetup bij bol.com

 

Wil je meer te weten komen over deze twee presentaties? Bekijk dan de livestream terug op de SEO Benelux Facebookpagina.

 

Tot slot was het aan de pannelleden om diverse vragen omtrent "SEO at scale" te beantwoorden. Het panel bestond uit: Marloes Zweers, Floris Gouw, Jeroen Vos en Martijn Hoving. De diverse vragen die het panel voorgeschoteld kregen kwamen via de Facebook poll waar de leden konden stemmen voor de beste vragen. Net zoals bij de SEO Benelux meetup in Gent, was Steven Vessum van Content King de pannelleider.  

 

×

De online zichtbaarheid van je website verhogen?

Volg de in-house SEO opleiding van WiSEO en versterk samen met je marketingteam de online vindbaarheid in de zoekmachines.

Contacteer ons

Starten met unieke SEO tips te ontvangen?


Al 685 abonnees             Uniek en exclusieve tips             Als het jou uitkomt



Op zoek naar een SEO opleiding?


Bekijk onze SEO opleidingen.

Je kent Frederik Vermeire misschien van :