Top 10 SEO artikelen van deze zomer (2016)

Categorie
Leestijd
7 min

De zomer zit er bijna op (alhoewel het voor begin September toch nog zeker zomers is), ondertussen komt het business leven weer op gang en is het tijd om de doelen van 2016 te gaan halen. SEO en inbound marketing zijn een belangrijk onderdeel van de digitale marketing strategie van een bedrijf. Ik verzamelde de belangrijkste SEO artikelen terwijl jij op vakantie was.

 

1. Google Posts wordt belangrijk

Google heeft met Google Posts een belangrijke weg ingeslagen. Het creeërde zelfs een aparte website voor Google Posts. Ook in de SEO fashion retail sector staat er heel wat te gebeuren met 'Shop The Look'.

 

 

 

 

2. Google heeft het 'Mobile friendly' label verwijderd

Sinds vorig jaar was in de mobile SERP's het 'mobile friendly' label te zien. Dit zorgde ervoor dat gebruikers wisten dat ze op een mobielvriendelijke website zouden terecht komen. Google laat nu dit label vallen, maar dus niet als ranking factor ;-)

 

 

 

 

3. De analyse van de grote veranderingen in Google Adwords - duurder of niet?

Begin dit jaar wijzigde Google de advertentieweergaves. De advertenties aan de rechterzijde verdwenen en worden nu getoond boven de organische zoekresulaten. Wat voor een impact heeft dit op adverteerders? Lees hier het verslag van experten op Frankwatching.

 

 

 

4. Update van Brian Dean zijn SEO Tool list

Brian Dean is een fenomeen op vlak van SEO en zijn bijbehorende tools. Na een publicatie vorig jaar van de meest gebruikte SEO tools kwam hij deze zomer met een update. Check de SEO tools lijst nu.

 

 

 

 

5. Promoot je lokale SEO posities met schema.org markup

Schema.org markup is belangrijker en belangrijker aan het worden. Google zorgde er voor dat review ratings in Google Adwords bijna onmogelijk werden, maar zet nu zijn troeven op lokale SEO. Gebruik deze tool om makkelijk JSON markup te maken. 

 

6. SEO evalueren zoals het moet

SEO progressie kan soms een lastige oefening zijn. SearchEngineLand schreef een sterk artikel over SEO KPI's - de moeite waard.

 

 

 

7. 5 mythes van SEO ontmaskerd op de beste SEO conference

Vorig jaar in April ging ik naar BrightonSEO - een absolute aanrader rond SEO. Laura Hogan gaf een mooie presentatie rond mythes in SEO in de editie van september .

 

 

 

 

8. Enkele SEO weetjes via Tribal IM

  • Wist je dat de spanningsboog van een mens maar 8 seconden is en een goudvis een grotere spanningsboog heeft? Deze is 9 seconden – Martin Chillcott @hotchilly56
  • Wist je dat emotie de belangrijkste overtuigingsmethode is. – Martin Chillcott @hotchilly56
  • 56% van de advertenties wordt niet gezien door consumenten, maar door marketeers. – Briony Gunson @BrionyGunson
  • 41% stijging (in de UK) van Adblockers. Je doelgroep op een ‘natuurlijke’ manier bereiken wordt steeds belangrijker. – Briony Gunson @BrionyGunson

 

 

 

9. Google Trends ziet er nieuw uit

Google.com/trends is vernieuwd, de moeite waard om te tonen aan je collega's, klanten, prospecten, ...

 

 

 

10. Google Keyword Planner minder toegankelijk voor 'low spending Adwords account'

Deze zomer 2016 lanceerde Google dat het de keyword planner niet meer met accurate zoekwoord traffic volumes zal voorzien worden, maar met ruwe data.

Lees alles via SearchEngineLand.

 

Extra : Engadget creeërde een bot dat zelf content schrijft :-)

 

 

Engadget created a bot to see if it could write articles. It did, & the post ranks well. It has begun. :) #seo pic.twitter.com/5yWIIP24Nj

— Glenn Gabe (@glenngabe) 17 augustus 2016

 

 

 


Starten met unieke SEO tips te ontvangen?


Al 685 abonnees             Uniek en exclusieve tips             Als het jou uitkomt



Op zoek naar een SEO opleiding?


Bekijk onze SEO opleidingen.

Je kent Frederik Vermeire misschien van :