1. De uitdaging

Na een succesvolle samenwerking met Dagelijkse Kost, één en Canvas, kwam ook de grootste sportnieuws website van Vlaanderen aankloppen bij het WiSEO-team. Voor Sporza, een website gemaakt in de CMS Adobe AEM, mocht WiSEO hen begeleiden in het verbeteren van de zichtbaarheid in de zoekmachines.

De uitdaging lag in een SEO strategie met ultieme zichtbaarheid in organische zoekmachine resultaten en hoe deze te implementeren op grote schaal. Zowel voor de categorieën als voor de competities en wedstrijden, wou Sporza een grotere online visibiliteit creëren. Het was dus zeer belangrijk om zichtbaar te zijn tijdens de wedstrijden bezig waren. Daarnaast was het voor Sporza ook enorm belangrijk om zich beter te profileren in Google News.



Sporza Iphone


2. De oplossing

Vooraleer we aan de SEO-audit begonnen, was een intakegesprek en een doelgroepbepaling zeer belangrijk. Na de kick-off zijn we bij WiSEO begonnen aan een enorm uitgebreid zoekwoorden onderzoek. Vanuit deze analyse zijn we meta titels en meta beschrijvingen gaan aanpassen zodat deze beter gingen matchen met de relevante zoekwoorden.


Na de content gerelateerde aanpassingen zijn we begonnen aan de technische aanpassingen van de website. Zo zijn we gestart aan de technische audit met een duidelijke focus op enkele voorgeformuleerde doelen:
  • site architecture verbeteren (incl. interne linking)
  • fix de grootste Google Search Console issues
  • optimalisatie crawlbudget
  • mobile-first index fouten opsporen
  • nieuwe sitemap opstellen
  • opstellen van structured data
  • op punt zetten van het Google Publisher account

Sporza-voetbaloverzicht


Een belangrijke volgende stap was het op sleeptouw nemen van het Sporza development team en het Sporza redactie team met in-depth SEO opleidingen. Met enkele praktische oefeningen hebben aan de journalisten getoond waarom het belangrijk is om een SEO-checklist mee te nemen in het schrijven van artikelen.


SEO news



Het resultaat
In het afgelopen jaar hebben we, samen met het Sporza-team, de non-branded traffic met maar liefst +110,7% doen stijgen.

Sporza Non-branded traffic

Isaac Van der Straeten - Product Owner Sporza

“We hebben al heel wat SEO audits ontvangen waar er weinig tot niets mee werd gedaan vanwege de vage optimalisaties. Door de enorm praktische aanpak van WiSEO, hebben we nu écht resultaten kunnen boeken op vlak van SEO.”


×

Ook op zoek naar een SEO partner?

Contacteer vrijblijvend het WiSEO team en we zorgen voor de resultaten.

Contacteer ons

Je kent Frederik Vermeire misschien van :


Starten met unieke SEO tips te ontvangen?


Al 685 abonnees             Uniek en exclusieve tips             Als het jou uitkomt



Op zoek naar een SEO opleiding?


Bekijk onze SEO opleidingen.