SEO optimalisaties voor Van Marcke

Hoe krijg je meer organisch verkeer naar je website? Dat is een vraag die wij vaak krijgen. SEO is het optimaliseren van je website voor zoekmachines om zo meer bezoekers te genereren. Voor Van Marcke, totaalaanbieder van sanitaire en verrwarmingsoplossing, laten we zien hoe we dit hebben aangepakt.

 

 

Van Marcke doet ook mee met hun badkamers in blind gekocht.

 

 

1. De uitdaging

Het organische verkeer van Van Marcke verbeteren, dat was de uitdaging die wij aangingen. Met een doelgericht plan kon dit SEO-traject opgestart worden.

 

 

 

2. De WiSEO aanpak

Als je jouw website beter vindbaar wilt maken in zoekmachines, zijn er een aantal zaken die je kunt aanpakken. Samen met Van Marcke bepaalden we de focuspunten, prioriteiten en groeimogelijkheden.

 
  • Zoekwoordenonderzoek

Een doordacht KWR (keyword research), oftewel zoekwoordenonderzoek, vormde de basis van deze SEO-strategie. Door relevante zoekwoorden, die aansluiten bij de gewenste doelgroep, in kaart te brengen, schetsten we een beeld van:

  • Hiërarchie van zoekwooren op basis van zoekvolume

  • Zoekwoorden waar Van Marcke al een sterke positie had

  • Opportuniteiten qua zoekwoorden​

Aan de hand van een nulmeting bepaalden we een duidelijk startpunt. Met dat meetpunt kunnen we prioriteiten stellen en na de optimalisaties de evolutie van zoekwoorden opvolgen. Daarnaast kregen we ook zicht op pagina's die we konden optimaliseren in functie van zoekwoorden waar Van Marcke nog geen sterke positie had. Er werden nieuwe content topics bepaald op basis van de opportuniteiten uit het KWR.

 

  • Content pruning

​​Na het bepalen van prioriteiten op basis van het KWR gaan we aan de slag met de bestaande content op de website. Dit documenteren we in een content audit. We merkten dat een content pruning-oefening voor verbetering zou kunnen zorgen.  Content pruning is het identificeren van overbodige, dubbele of verouderde content en deze vervolgens optimaliseren, samenvoegen of redirecten tot nieuwe kwalitatieve pagina's. 

 

Voor elke optimalisatie bouwden we een content-skelet. Deze dienen als structuur voor het ontwikkelen van nieuw pagina's. Zo voorzien we een soort van template voor content die gericht is op onze SEO strategie en kan Van Marcke zelf aan de slag met andere content.

 

  • Technische SEO

Uiteraard mag je het technische luik van SEO niet vergeten. Na een grondige technische analyse van de website in een technische audit voerden we verschillende optimalisaties door. Hieronder valt bijvoorbeeld: pagespeed-verbeteringen, hreflang-tags en het aanpakken van 404-fouten.

 

 

 

 



3. Het resultaat

Door sterk te focussen op content en ook de website technisch onder de loep te nemen, vergroten we de online zichtbaarheid van Van Marcke. De inspanningen hebben niet alleen de vindbaarheid verhoogd, maar ook bijgedragen aan een verbeterde gebruikservaring voor de bezoeker van de website.

 

De combinatie van deze twee resulteerden in een betere afstemming van de website op de behoeften van de gebruiker. Het geheel vormt een solide basis om verder te bouwen op de organische groei.


×

Ook op zoek naar SEO traject op maat?

Contacteer vrijblijvend het WiSEO team en we zorgen voor de resultaten.

Contacteer ons

Starten met unieke SEO tips te ontvangen?


Al 685 abonnees             Uniek en exclusieve tips             Als het jou uitkomt



Op zoek naar een SEO opleiding?


Bekijk onze SEO opleidingen.

Je kent Frederik Vermeire misschien van :